Tuesday, February 16, 2010

Surat Tak Rasmi ( tidak lebih daripada 180 patah perkataan)

Kehadapan kekasihku Si Langit,

Apa khabar adindaku yang berada nun jauh di sana. Harap-harap sihat-sihat belaka. Bagaimanakah kehidupan seharian adinda semenjak ketiadaan kekanda di sisi?

Kekanda begitu rindukan adinda.
Betul, kekanda tidak bohong.
Sangat-sangat rindukan adinda.

Bagaimana dengan telinga adinda?
Sudahkah adinda berjumpa pakar?
Jikalau belum,sejurus kekanda tiba.
Kita pergi bersama-sama ya?
Kekanda risau akan telinga adinda.

Oh, bagaimana pula dengan kerja baru adinda?
Adinda seronok dengan kerja baru itu?
Kekanda tumpang gembira juga.

Tidak lama lagi, kekanda akan pulang kepangkuan adinda.
Bukanlah niat kekanda untuk meninggalkan adinda seorang diri.
Tetapi kekanda pergi untuk berjuang demi keluarga dan kebahagian kita.
Harap adinda bersabar menanti kepulangan kekanda ya?

Jikalau ada kesempatan, dapatlah kekanda membawa pulang ole-ole untuk adinda sekeluarga.


Sampai di sini dahulu surat kekanda untuk adindaku yang tersayang.
Moga berjumpa lagi.



Dari,

Kekasihmu di kampung halaman.



(137 patah perkataan)

3 comments:

.(ns) said...

bumi saya,

sumpah,
saya sangat tersentuh dengan surat tidak rasmi ini.

saya doa akan sampai satu waktu kita sama-sama boleh tunjuk surat tidak rasmi ini pada anak cucu kita nanti. saya nak mereka tahu saya adalah nenek yang paling bertuah sebab dapat bersama atuk yang SUWIT macam awak. InsyaAllah.

dengan cinta,
langit awak.

bingbong said...

saya beri markah penuh dengan kad hijua sebagai tanda awak layak ke pusingan seterusnya ;p

kau kembali menulis dan jangan berhenti selagi jemari tidak lesi

kamon abe!!!

bi+ae+en+si+ai+ke said...

pusingan seterusnya? siapakah juri-jurinya? adakah mereka ialah din beramboi,afdlin shauki dan bob lokman?